دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معزعلی و قطر همه رکوردها را جابه‌جا کرند/ عنابی‌های  شگفتی‌ساز

مهاجم تیم ملی  قطر با گل‌زنی برابر میزبان جام ملت‌ها، به رکورد علی دایی رسید.
کد خبر : 356552
GettyImages-1125909773.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، معز علی مهاجم تیم ملی قطر در مسابقات جام ملت‌های آسیا، ابتدا دروازه لبنان و سپس 4 بار دروازه کره شمالی را باز کرد تا از همان ابتدا بخت اصلی کسب عنوان آقای گلی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باشد.


معز در بازی حساس با عربستان نیز دو بار دروازه سعودی‌ها را گشود تا فقط یک گل، تا رسیدن به رکورد علی دایی فاصله داشته باشد. هر چند او در بازی با عراق و کره‌ جنوبی موفق به گل‌زنی نشد، اما در بازی شب گذشته برابر امارات گل دوم تیم خود را به ثمر رساند تا تعداد گل‌هایش در این جام را به عدد هشت برساند و حالا اگر در بازی فینال موفق به گل‌زنی شود رکورد علی دایی را نیز خواهد شکست.


البته علی دایی در سال 96 و در همین کشور امارات، موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود؛ در آن زمان تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها، 12 تیم بود و اکنون به 24 تیم رسیده است. بدین ترتیب بازیکنان با تعداد بازی بیشتر، امکان بهتری برای پشت سر گذاشتن رکوردها داشته‌اند. 


معز علی با گل‌های خود برای اولین بار قطر را درست قبل از میزبانی جام جهانی به فینال جام ملت‌ها رساند؛ قطر تا این جای کار، 16 گل زده است و دروازه خود را بسته نگه داشته تا رکورد کره جنوبی با 5 بازی حفظ دروازه را نیز در این دوره پشت سر گذاشته باشد؛ از طرفی اکرم عفیف با ثبت سه پاس گل مقابل امارات حالا با هشت پاس گل به تنهایی در صدر جدول پاسورهای جام قرار گرفته تا از این حیث نیز برتری در اختیار عنابی‌ها باشد.


انتهای پیام/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته